Lady Grey Elementary School

Grade 5 students are conducting a survey to determine the countries of origin of families in the School District. Students will tabulate and graph the results and present a case before the Town Council reguesting a grant to purchase representative flags.

Another group is interviewing local immigrants from a cross-section of the community, video-taping the interviews to celebrate diversity and promote understanding.

The fourth annual "Global Fair" is in the planning stages, with this year's theme reflecting the UN International Year for the Eradication of Poverty. Displays are being planned to represent cultural, resource, environmental, spirtual and aesthetic wealth, as well as cultural and ethnic displays and entertainment.

Un sondage entrepris par les élèves de la cinquième année a pour but de déterminer le pays d'origine des familles de la région. Les élèves calculeront les résultats et présenteront une demande au conseil municipal pour acheter des drapeaux de ces pays.

Un autre groupe procède à des entrevues sur vidéo-cassette avec des néo-canadiens afin de célèbrer la diversité et de promouvoir la connaissance de cette diversité.

La quatrième «Foire globale», qui est en stage de planification, reflétera les thèmes de l'année internationale pour l'élimination de la pauvreté des Nations-Unis.