Lady Grey Elementary School
Grade 5 students are conducting a survey to determine
the countries of origin of families in the School District.
Students will tabulate and graph the results and present a case
before the Town Council reguesting a grant to purchase
representative flags.
Another group is interviewing local immigrants from a
cross-section of the community, video-taping the interviews to
celebrate diversity and promote understanding.
The fourth annual "Global Fair" is in the planning stages, with
this year's theme reflecting the UN International Year for the
Eradication of Poverty. Displays are being planned to represent
cultural, resource, environmental, spirtual and aesthetic wealth,
as well as cultural and ethnic displays and entertainment.
Un sondage entrepris par les élèves de
la cinquième année a pour but de déterminer
le pays d'origine des familles de la région. Les
élèves calculeront les résultats et
présenteront une demande au conseil municipal pour acheter
des drapeaux de ces pays.
Un autre groupe procède à des entrevues sur
vidéo-cassette avec des néo-canadiens afin de
célèbrer la diversité et de promouvoir la
connaissance de cette diversité.
La quatrième «Foire globale», qui est en stage de
planification, reflétera les thèmes de
l'année internationale pour l'élimination de la
pauvreté des Nations-Unis.